این روزها گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتـماعی که محصول پدیـده ی اینترنــت است را نمـی توان نادیده گرفت و نسبت به آن بی تفاوت بود؛ چرا که امروزه شبکه های اجتمـاعی و پیام رسان ها گوی سبقـت را از ساــیر ابزارهـای مجازی ربـــوده و توانسـته اند حــرف اول را در ایــن دنیـا بزنند. ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی و پیام رسـان ها در زندگی روزمـره ی ما به قدری بالاست که می توان آن را به عنوان یکی از اعضای خانـواده تلـقی کرد که به هر دلیلی نبودشان به شدت احساس می شود. هر چند که بروز چنین پدیده هایی معایب و محاسن خود را دارد اما نکته ای که می بایست بدان توجه داشت، فرهنگ استفاده از این دنیای جدید است. امروزه اکثر مردم ترجیح می دهند به جـای مکالمه تلفنی، چـت و در نهـایت برای ابراز علایق، سـلایق و احســاس خود از استیکر و ایمــوجی در مراودات ارتبـاطی اسـتفاده کنند، بازار و فراگـیری این محـصولات پررنگ شـده اسـت تقریبا همه پیام رسان های خارجی استیکر و ایــموجی های عمومی و خاص خود را منتشر کرده اند، شخـصیت هائی سازگار با فرهنگ و ادبیات آن جـامعه؛ از این رو آیگپ برآن شد تا رسالت خویش را در این زمینه به عرصه ظهور گذاشته و با برگزاری جایزه سال اســتیکر تلاش کرد با جهت دهی و انــطباق با فرهنگ، آداب و رسوم ایرانی شخصیت ها و نمادهایی را به نمایش بگذارد که خاص و مختص به مخاطب ایرانی است و در نهایت حس استفاده از این نوع کاراکترها لذت بخـش تر شود. ایده برگزاری این جشنواره در سال گذشته مطرح بود، اما به دلایلی اجرای آن به سال 98 موکول شد و خوشبختانه پس از فراخوان اولیه طراحان خلاق ایـرانی با ارسال طرح های بومی توانستند ما را برای رسیدن به اهداف تعیین شده دلگرم کنند. این رویداد که یکی از دغدغه های اجتماعی پیام رسان آیگپ محسوب می شود با کمک تیمی قدرتمند از صاحب نظران این حوزه طراحــی و اجرا شد؛ امیدوارم تداوم این جشنواره به توسعه و استفاده از پیام رسان های داخلی کمک کرده و فضایی را برای علاقه